کارخانه واله از هدف تولید 400 میلیون تن سنگ آهن در سال تا سال 2023 خبر داد

مدیر اجرایی کارخانه FT Commodities، ادواردو بارتولومئو در اجلاسی درخصوص اهداف تازه کارخانه واله گفت : “کارخانه واله، غول معدنی برزیل با هدف تولید 400 میلیون تن سنگ آهن تا پایان سال 2022 یا اوایل سال 2023، مسیر پیشرفت خود را با سرعت طی می‌کند”. وی در ادامه افزود که در حال حاضر نیز در این کارخانه به طور روزانه یک میلیون تن سنگ آهن تولید می‌شود.

در سال 2019، پیش از فرو ریختن سد برومادینیو در معدن سنگ آهن میناس گرایس که به کارخانه واله تعلق داشت، حدود 385 میلیون تن سنگ  آهن در سال توسط این کارخانه تولید می‌شد اما با این وجود، کارخانه واله برای بازسازی مجدد خود تلاش بسیاری نمود و تصمیم گرفت تا سال 2020، 310 میلیون تن و تا سال 2023، 400 میلیون تن سنگ آهن را در سال تولید کند.

این شرکت در سال 2020 اعلام کرد که نسبت به سه ماهه آخر سال، 88.7 میلیون تن سنگ آهن تولید کرده و با توجه به این آمار می‌توان گفت که تولیدی این کارخانه 31.2 درصد از سه ماهه اول سال و 2.3 از همین تاریخ در سال گذشته، افزایش داشته است.

نگاهی به تاریخچه کارخانه واله

کارخانه واله یک شرکت معدنی جهانی است که دفتر مرکزی آن در سال ۱۹۴۲ در کشور برزیل و ریو دژانیرو تاسیس شد و در بیش از ۳۰ کشور جهان در هر پنج قاره فعالیت دارد. این شرکت به عنوان یک کارخانه پیشرو در تولید سنگ آهن و به عنوان دومین تولید کننده نیکل و سنگ آهن در سطح جهان شناخته می‌شود. از دیگر عناصر تولیدی توسط این شرکت می‌توان از گندله (گلوله‌های تولید شده از آهن و سایر مواد افزودنی)، نیکل، منگنز، مس، زغال سنگ، فدوآلیاژ، مس، کبالت و سایر فلزات گرانبها مانند طلا و نقره، نام برد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال ۲۰۱۴ شرکت واله ۲۵۶ تن سنگ آهن و ۴۴ میلیون تن گندله سنگ آهن را به فروش رساند. همچنین شرکت واله در حال حاضر عملیات استخراج را در بسیاری از کشورها مانند فنلاند، کانادا، استرالیا شیلی، آفریقا و پرو به انجام می‌رساند.

 

 

درباره نویسنده

یک دیدگاه بگذارید

GDPR