مجوز واردات لودر

واردات ماشین‌های سنگین از تجارت‌های پر سود است. طبق کمیسیون اصل صد مجلس افرادی که صلاحیت لازم را داشته‌باشند می‌توانند اقدام به واردات ماشین‌های سنگین به‌صورت دست دوم کنند. البته قوانین و مقررات سخت گیرانه ای هم در این مسیر وجود دارد. در صورتی که دوست دارید در مورد مجوز واردات لودر اطلاعات جالبی به‌دست آورید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مجوز واردات لودر

چرا واردات لودر؟

می‌شود از لودر به‌عنوان پرکاربردترین ابزار در بین ماشین آلات صنعتی نام برد. استفاده از لودر در تمام پروژه‌های عمرانی و صنعتی ضروری است به همین دلیل تقاضا برای آن به‌شدت بالاست. با توجه به اینکه این ماشین آلات همه تولیدات سایر کشورها هستند، کشور ما همیشه به واردات آنها نیاز دارد. به همین خاطر تحت شرایط خاصی مجوز واردات لودر برای افراد صادر می‌شود. یکی از این قوانین برای واردات لودر این است که تقاضا برای آن زیاد باشد. به‌دلیل اینکه این ماشین پرکاربرد در تمام پروژه‌های ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد، روز به‌روز به تقاضای آن افزوده می‌شود.

برای دریافت مجوز واردات لودر باید در ابتدا بدانید که قصد واردات چه نوع لودری را دارید. لودرها شامل انواع مختلفی مانند لودر گازی، لودر دوگانه‌سوز، لودر دیزلی، لودر هیبریدی برق، لودر بنزینی و… هستند. همچنین به‌جز تفاوت در نوع سوخت، لودرها توسط برندهای متفاوتی مانند کاترپیلار، هپکو، کوماتسو و… تهیه می‌شوند. شما به‌جز انتخاب نوع، باید برای دریافت مجوز واردات لودر، برند مد نظرتان را هم مشخص کنید.

مجوز واردات لودر دست دوم

به‌دلیل قیمت بالای ارز در ایران، مجلس طی مصوبه‌ای اجازه واردات ماشین آلات سنگین به‌صورت دست دوم را تصویب کرده است. این قانون به این دلیل تصویب شده که کشور به‌شدت به این ماشین آلات نیازمند است. با توجه به قیمت ارز در سال‌های اخیر بسیاری از افراد توان خرید لودر های نو را نداشته و ترجیح می‌دهند که کار خود را با خرید یک لودر دست دوم راه بیندازند. واردات لودر های دست دوم مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در ادامه مزایا و معایب واردات این ماشین‌های فوق العاده را بیان می‌کنیم.

مزایای مجوز واردات لودر دست دوم

مهم‌ترین مزیت واردات لودر به‌صورت دست دوم این است که هزینه مناسبی دارد و افراد بیشتری می‌توانند از این ماشین پرکاربرد بهره‌مند شوند. بسیاری از قطعات لودر های دست دوم در ساخت لودر هایی که در کارخانه‌های داخلی مونتاژ می‌شوند استفاده می‌شود. همچنین در بعضی برندهای نه چندان مشهور، کیفیت ماشین آلات سال‌های قبل از ماشین‌های جدید بیشتر است، به همین علت خرید لودر های دست دوم آنها طرفدار بیشتری دارد.

مراحل مجوز واردات لودر

معایب وارد کردن لودر دست دوم

مسلما استفاده از ماشین آلات مستهلک هزینه تعمیر و تعویض قطعات بیشتری را روی دست مصرف‌کننده خواهد گذاشت. ماشین آلات نو معمولا تا چندین سال نیازی به تعمیرات و تعویض قطعات اصلی نخواهند داشت. اما در صورتی که از لودر های دست دوم استفاده‌کنید این مزیت ماشین آلات نو را از دست می‌دهید. همچنین ممکن است قطعات و لوازم یدکی ماشین‌های مستهلک به‌سادگی قابل دسترس نباشند.

شرایط مجوز واردات لودر

مجوز واردات لودر دردسرهای خاص مربوط به خودش را دارد. در صورتی که دوست دارید از جزییات آن با خبر شوید باید آخرین قوانین و مصوبات مربوط به آن را مطالعه کنید. اما به‌صورت کلی شما باید برای دریافت مجوز واردات لودر در ابتدای راه کارت بازرگانی داشته‌باشید. همچنین باید لودر های مستهلکی که از کشور ثانویه خریداری می‌کنید کاملا سالم باشند و سلامت آنها توسط شرکت فروشنده به شما اثبات شود. قوانین ایران تنها اجازه واردات ماشین آلاتی را به شما می‌دهد که کمتر از 5 سال از ساخت آنها گذشته باشد.

جمعبندی

افرادی که صلاحیت مربوط به واردات را دارند می‌توانند مجوز واردات لودر را دریافت کنند. این روزها به‌دلیل گران بودن قیمت ارز بسیاری از افراد دست به واردات لودر های دست دوم زده‌اند. در صورتی که دوست دارید در واردات لودر سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید با ما در تماس باشید.

 

 

 

 

 

 

درباره نویسنده

یک دیدگاه بگذارید

GDPR