حمایت کمپین بایدن از تولیدات داخلی آهن و فولاد

طبق گفته سه منبع فعال، کمپین جو بایدن به طور خصوصی به معدنچیان آمریکایی گفته که از تولید داخلی فلزاتی مانند آهن و فولاد و دیگر ابزار مورد استفاده برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی، پنل‌های خورشیدی و سایر محصولات حیاتی در زمینه برنامه‌های آب و هوایی، حمایت خواهد کرد.
در حال حاضر دولت واشنگتن مجبور شده تا درمورد استراتژی بلندمدت تامین منابع آمریکا تجدیدنظر کند چرا که در حال حاضر کشور چین به بزرگترین تولیدکننده و همچنین مصرف کننده فلزاتی مانند آهن و فولاد مورد استفاده در ساخت خودروهای برقی، تلفن‌های همراه، سلاح‌ها و سایر تجهیزات پیشرفته در جهان مبدل شده و اگر این روند به همین صورت ادامه پیدا کند، عرصه رقابت برای سایر کشورها، تنگ‌تر می‌گردد.
اما از سوی دیگر، حمایت‌های استراتژیک بایدن از استخراج معادن، تنش بالایی را میان وی با فعالان محیط زیست که مخالف احداث معادن جدید آهن و فولاد و سایر فلزات هستند، ایجاد کرده است. در همین راستا، گرو‌ه‌های زیست محیطی در سراسر ایالت‌های مینه سوتا، نوادا و آریزونا که تصمیم به استخدام هزاران معدنکار دارند، در واکنش به این موضوع به رویترز گفتند که در صورت شکست بایدن، قطعا لابی جدیدی را برای مخالفت با معادن جدید فولاد و آهن در نظر خواهند گرفت.
بایدن نیز در سال جدید از مخالفت با عدم احداث معادن آهن و فولاد، مس و سایر فلزات در ایالت مینه سوتا سر باز زد و به عقیده فعالان محیط زیست، این واکنش از محاسبات سیاسی بایدن ناشی شده و تمایل باطنی وی چیز دیگری است.
گزارش‌های رویترز در این زمینه حاکی از این است که با توجه به سیاست‌های جدید بایدن، قیمت فلزات با افزایش بیشتری مواجه می‌شود چرا که بایدن قصد پیاده سازی سیاست‌های سبز در زمینه استفاده از باتری‌ها و صفحات خورشیدی دارد که فلزاتی مانند آهن و فولاد در هر دوی آنها نقش مهمی را ایفا می‌کنند و احتمالا چندین هزار دلار باید صرف هزینه زیرساخت هر دو مورد گفته شده شود. در این میان نیز، بعضی بر این عقیده‌اند که باوجود قدرت کم بایدن در کنگره، فعالیت‌های وی به علت صرف هزینه‌های هنگفت در این راستا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 

درباره نویسنده

یک دیدگاه بگذارید

GDPR