راهنمایی برای خرید قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی

آیا قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی را می‌شناسید؟! آیا می‌دانید برای تهیه آنها باید به چه فاکتورهای مهمی توجه کنید؟! کدام برندهای تولید کننده، محصولات مرغوب‌تری را به بازار ارائه نموده‌‌اند؟ اگر به دنبال تهیه قطعات ماشین آلات سنگین هستید، قطعا با این سوالات مواجه خواهید شد. ماشین آلات راه سازی و معدنی به سبب شرایط کاری، اغلب با خرابی در برخی از قطعات مواجه خواهند شد. وجود گرد و غبار، آلودگی‌ها و بسیاری از موارد دیگر، می‌توانند سبب بروز مشکلات مختلفی در قطعات ماشین آلات سنگین گردند. بنابراین شناخت قطعات این ماشین آلات و همچنین نوع عملکرد آنها، بسیار ضروری خواهد بود.
انتخاب بهترین قطعات ماشین آلات راه سازی و معدنی

نکات مهم در بهره برداری از  قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی:

همانطور که اشاره کردیم، توجه به برخی از نکات مهم در بهره برداری از قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای مصرف کنندگان در بر داشته باشد. بنابراین بسیاری از مصرف کنندگان با توجه به این المان‌ها، یک خرید هوشمندانه و کاربردی را برای خود رقم خواهند زد. از جمله فاکتورهای بسیار مهم در این زمینه عبارتند از:

توجه به انواع محصول:

قطعات ماشین آلات راه سازی و معدنی بسیار وسیع و گسترده هستند. برخی از آنها در دسته‌ی قطعات زیربندی ماشین آلات قرار می‌گیرند که نقش بسیار مهمی در عملکرد ماشین‌های سنگین خواهند داشت. برخی دیگر نیز به عنوان قطعات موتوری و … دسته بندی می‌شوند. از جمله این دسته بندی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • قطعات موتوری: (میل لنگ، بلوک سیلندر، بوش موتور، سر سیلندر، سوزن انژکتور، رادیاتور، سوپر شارژر، میل سوپاپ، ترموستات، پمپ سه گوش، سردکن روغن، پروانه و …)
  • قطعات زیربندی: (دنده گاردان، چرخ آیدلر، کفشک، شن‌گیر، شفت زنجیر سفت‌کن، ضربه‌گیرها، دنده اسپراکت، انواع رولیک بالا و پایین، پین و بوش زنجیر، ریپر و …)
  • قطعات هیدرولیکی: (جک و لوازم جک، انواع اورینگ و کیت‌ها، انواع کاسه نمد و پکینگ‌ها، پمپ فرمان، پمپ گردان، پمپ مادر، شیرهای سلکتور، شیر کنترل و …)
  • انواع فیلترها: ( فیلتر سوخت، فیلتر روغن، فیلتر هیدرولیک، فیلتر آب، فیلتر گیربکس، فیلتر کابین، فیلتر تانک هیدرولیک، فیلتر سپراتور، جنت هوا، فیلتر هوا و .. )
  • انواع قطعات یدکی: (صفحه گرافیت و آهنی، دنده‌های اصلی و برنجی، فاینال درایو پلوس، ساج چرخ، چهار شاخ گردان و …)
این موارد تنها گوشه‌ای از قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی به شمار می‌روند. هر کدام از این قطعات نقش محوری و مهمی را در ماشین آلات سنگین بر عهده دارند. بنابراین در هنگام بهره برداری از آنها نیز باید المان‌های مهمی از جمله: کیفیت و مرغوبیت را نیز مد نظر قرار دهید.

توجه به برند تولید کننده قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی:

در عصر حاضر کمپانی‌های بسیار زیادی اقدام به تولید قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی نموده‌اند. برخی از این برندها به سبب ارائه‌ی محصولات مرغوب و باکیفیت، نامی معتبر را از آن خود نموده‌اند. بنابراین به راحتی و با اعتماد کامل، می‌توانید اقدام به بهره برداری از آنها نمایید. از جمله برندهایی که در زمینه‌ی عرضه‌ی این قطعات فعال بوده و نامی معتبر را در بازارهای رقابتی جهانی در بر دارند، عبارتند از:
  • برند کوماتسو
  • برند نیوهلند
  • برند هیوندا
  • برند هیتاچی
  • برند دوسان
و بسیاری از موارد دیگر. امروزه بسیاری از شرکت‌های وارداتی بسیار معتبر در زمینه‌ی عرضه‌ی این تجهیزات در حال فعالیت هستند. این تجهیزات کاربردی با اعتبار بالا و همچنین با گارانتی قابل توجه، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

توجه به قیمت محصولات:

از دیگر المان‌های موثر در بهره برداری از بهترین قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی می‌توان به قیمت آنها اشاره نمود. عوامل بسیار زیادی بر روی تخمین قیمت این تجهیزات موثر می‌باشند. عواملی از قبیل:
  • کیفیت محصول
  • برند تولید کننده
  • عملکرد محصول
  • گارانتی محصول
و غیره می‌توانند موجب افزایش یا کاهش قیمت آنها گردند.
درباره نویسنده

یک دیدگاه بگذارید

GDPR