4 روش برای تشخیص اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین

این روزها تشخیص اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که متاسفانه تولید کنندگان لوازم یدکی فیک و بی کیفیت بازار را تسخیر کرده‌اند. ماشین‌های سنگین به‌دلیل کارکرد زیاد خود نیاز زیادی به تعویض قطعات دارند. لوازم یدکی این خودروها قیمت زیادی دارد به همین خاطر تشخیص اصالت آنها حائز اهمیت است. در این مطلب به شما 4 روش برای تشخیص اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین را آموزش خواهیم داد. پس آن را از دست ندهید!

چرا شناخت اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین اهمیت زیادی دارد؟

اگر سری به بازار لوازم یدکی ماشین‌های سنگین بزنید متوجه خواهید شد که اجناس غیر اصل، بازار را به تسخیر خود درآورده‌اند. در صورتی که مصرف کنندگان این لوازم یدکی فیک متوجه نیستند که نصب این قطعات می‌تواند چه عواقبی را به‌همراه داشته‌باشد. فیک بودن برخی از قطعات اصلی ماشین‌های سنگین می‌تواند باعث بروز حادثه شود و جان افرادی که با ماشین کار می‌کنند را به خطر بیندازد. همچنین استفاده از قطعات فیک طول عمر ماشین را کاهش می‌دهد و هزینه‌های تعمیر آن را به‌صورت چشم گیری بالا می‌برد. در صورتی که استفاده از قطعات اصلی راندمان ماشین را بالا برده و به کاربر اجازه می‌دهد که بیشترین کیفیت ماشین سنگین را تجربه کند.

4 روش برای تشخیص اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین

حالا که به اهمیت تشخیص اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین پی بردید، باید با روش‌های آن آشنا شوید. در ادامه شما را با 4 نوع از این راهکارها آشنا می‌کنیم.

چک کردن نشان استاندارد لوازم یدکی

یکی از روش‌های تشخیص اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین، نشان استاندارد است. کالاهایی که نشان استاندارد دریافت کرده‌اند، اصالت واقعی برای استفاده دارند. اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که تولید کنندگان لوازم یدکی فیک ماشین‌های سنگین، نشان استاندارد را هم جعل کرده‌اند. به همین علت باید به‌هنگام خرید لوازم یدکی برای ماشین سنگین‌تان نشان استاندارد را از طریق سامانه استاندارد صحت سنجی کنید.

خواندن بارکد لوازم یدکی

همه محصولاتی که در دسته لوازم یدکی ماشین سنگین به فروش میروند دارای بارکد هستند. برای اطمینان از اصالت کالا می‌توانید بارکد محصول را با اسکنر موبایلتان اسکن کنید و مشخصات کالا در صفحه موبایل را با کالایی که در دست دارید مقایسه کنید. تصویر و مشخصات محصولات اصل در سایت تولیدکننده که بارکد خود را روی لوازم یدکی قرار داده موجود است.

تشخیص اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین

بسته بندی لوازم یدکی

بسیاری از افراد هنگام خرید یک محصول به بسته بندی آن دقت کافی نمی‌کنند. توجه به بسته بندی یکی از راه‌های شناخت اصلی بودن لوازم یدکی ماشین سنگین است. محصولات اصیل بسته بندی باکیفیتی دارند و معمولا هیچ‌گونه زدگی، رنگ‌پریدگی، پارگی و… در آنها مشاهده نمی‌شود.

توجه به قطعات لوازم یدکی

قطعا افرادی که سر و کار زیادی با خرید لوازم یدکی ماشین سنگین ندارند نمی‌توانند قطعات اصل را از فیک تشخیص دهند. اما هر فردی می‌تواند با تمرکز بر یک سری فاکتورها دقت خطای خود را پایین بیاورد. اما راه تشخیص اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین چیست و باید به چه چیزی در آنها توجه کنیم؟

برای شناخت اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین باید در ابتدا به‌دنبال نقاط جوش باشید. تولیدات غیر اصل نقاط جوش تمیزی ندارند. بسیاری از کارخانه‌های معتبر، برند خود را روی قطعات یدکی ماشین‌ها حک می‌کنند. با دیدن این برندهای حک شده می‌توانید از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید. محصولات اصلی از آلیاژ با کیفیتی تولید شده‌اند به همین خاطر اگر یک قطعه لوازم یدکی اصلی را در کنار نوع تقلبی آن قرار دهید از طریق کیفیت پایین آلیاژ متوجه اصل نبودن محصول خواهید شد.

جمعبندی در تشخیص اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین

استفاده از لوازم یدکی اصلی برای ماشین سنگین اهمیت زیادی دارد. ماشین‌های سنگین با قطعات اصلی خود کارکرد بسیار بهتری دارند و هزینه جانبی آنها پایین‌تر است. 4 روش برای شناخت اصل بودن لوازم یدکی ماشین سنگین وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده‌کنید. در صورتی که تمایل دارید لوازم یدکی مورد نیاز خود را با تضمین اصالت کالا دریافت کنید، با ما در تماس باشید.

درباره نویسنده

یک دیدگاه بگذارید

GDPR