تضاد عقیده ترامپ و بایدن بر سر جایگزین نمودن انرژی پاک

در نتیجه تعهد و تمایل جو بایدن به استقرار انرژی پاک و ارائه راه حل‌هایی در زمینه کاهش آلودگی‌های آب و هوایی، انتظار می‌رود که استفاده بیشتری از ماژول‌های خورشیدی در دولت هشتم صورت بگیرد. وی در این خصوص اقداماتی از جمله سرمایه‌گذاری بر قوانین زیرساخت‌های دو جانبه و فعالیت‌هایی در جهت کاهش تورم را به انجام رسانده است. به عنوان بخشی از دستورکار پرزیدنت بایدن، وزارت انرژی ایالت متحده (DOE)، مبالغی را برای حمایت از پروژه افزایش استقرار انرژی‌های پاک،در نظر گرفته است.

از جمله این هزینه‌ها می‌توات به در نظر گرفتن 52 میلیون دلار برای 19 پروژه منتخب اشاره کرد که از این بین، 10 میلیون دلار برای تامین زنجیره انرژی خورشیدی از قوانین زیرساخت‌های دو حزبی و 30 میلیون دلار بودجه برای فناوری‌هایی که به ادغام انرژی خورشیدی شبکه کمک می‌کند، اختصاص داده شده است.

در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، معاهده‌ای تحت عنوان توافقنامه آب و هوای پاریس بسته شد و در سال 2017، دونالد ترامپ اظهار کرد که این معاهده، هزینه سنگینی را بر دست دولت می‌گذارد و خروج از این توافقنامه، رونق تازه‌ای را به صنایع نفت و زغال سنگ می‌بخشد و همین امر سبب لغو این معاهده توسط ترامپ شد. اما در مقابل، جو بایدن که قصد ایجاد تغییرات گسترده‌ای را در این زمینه داشت، در آغاز ساعت‌های اولیه ریاست جمهوری خود در ژانویه 2021 مجددا این معاهده را امضا کرد و سوگند خورد که با توسعه انرژی پاک، میلیون‌ها شغل پر درآمد ایجاد خواهد کرد. وی همچنین در دسامبر سال 2021 فرمانی را با دستور انتشار 65 درصدی گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 صادر کرد که از جمله مفاد آن شامل مواردی مانند افزایش بهره‌وری از انرژی پاک و کاهش انرژی‌های تجدید پذیر و خودروهای الکترکی می‌شد.

پیش از انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهورآمریکا، در مناظره‌ای میان وی و ترامپ درمورد عملکرد آنان در جهت کاهش آلودگی محیط زیست و برنامه‌های آتی آن دو در این خصوص، سوالاتی پرسیده شد که دونالد ترامپ در پاسخ گفت: “من عاشق محیط زیست هستم اما در برنامه‌ ریزی برای رسیدن به این هدف، نباید اقداماتی در نظر کرفته شوند که مشاغل موجود در زمینه‌های صنعتی را با تهدید مواجه کند”.

جو بایدن نیز در این خصوص اظهار داشت که: ” طرح پیشنهادی من در حین کمک به کاهش آلایندگی‌های هوا، می‌تواند مشاغل جدید و پردرآمدی را در آینده ایجاد کند”. او همچنین در ادامه افزود: “گرمایش جهانی یک تهدید جدی علیه بشریت به شمار می‌آید و ما به نظر اخلاقی تعهد داریم تا با این موضوع مقابله کنیم و همچنین طبق صحبت دانشمندان جهانی، زمان زیادی برای جلوگیری از این خطر قطعی نداریم و بهترین راه حل نیز، افزایش استفاده از انرژی پاک است”.

ترامپ نیز در ادامه صحبت، بایدن را به نابود کردن صنعت نفت متهم کرد و بایدن در پاسخ اظهار داشت که این کشور باید در نهایت نفت را با انرژی خورشیدی، بادی و سایر اشکال انرژی پاک جایگزین کند و در پایان مناظره افزود: ” ما تا مدت‌های طولانی از شر سوخت‌های فسیلی خلاص نمی‌شویم و افراد شاغل در این صنعت فعلا بیکار نمی‌شوند  اما با افزایش استفاده از انرژی‌های پاک، مشاغل بیشتر و پردرآمد دیگری نیز، ایجاد خواهند شد”.

لری ساباتو، رئیس دانشگاه ویریجینیا در این خصوص گفت که : آلودگی آب و هوایی یک نگرانی بلند مدت است در حالیکه مشکلاتی مانند بیکاری یا ویروس همه گیر کرونا که در حال حاضر با آن سر و کار داریم، معضلات موقتی هستند که در آینده‌ای نزدیک رفع می‌شوند و بنابریان ما باید اقدامات گسترده‌ای را در خصوص کاهش آلایندگی‌های محیط زیست به انجام برسانیم و هرچه زودتر، انرژی پاک را جایگزین سوخت‌های فسیلی کنیم”.

 

 

 

 

درباره نویسنده

یک دیدگاه بگذارید

GDPR